Tym, co najbardziej zniechęca do podjęcia diety, jest zbyt słaba wola oraz obawy przed zbyt skomplikowanym jadłospisem, składającym się z wymyślnych, drogich produktów. Siła woli to kwestia indywidualna, ale zdrowe jedzenie wcale nie musi być trudno dostępne czy drogie!

Jak odżywiać się zdrowo i tanio?

By dieta była zdrowa, odchudzająca i przy tym tania, należy ją przede wszystkim dobrze rozplanować. I nie chodzi tutaj wcale o skomplikowany plan żywieniowy spod ręki dietetyka! Zwykła zmiana swoich nawyków żywieniowych może sprawić ogromną różnicę. Również zmiana podejścia do zakupów pozwoli zaoszczędzić sporo pieniędzy. Najważniejsze, by kupować zawsze te produkty, z których zamierza się przygotowywać posiłki.

Sprawdź aktualne gazetki Freshmarket

Dobrze jest też planować, by z jednego kupionego produktu móc zrobić np. dwa lub trzy obiady w ciągu tygodnia. Kupuj mniej mięsa – ludzki organizm wcale nie potrzebuje go codziennie, a bywa drogie. Skup się raczej na warzywach i owocach. Tych nie szukaj w sklepach na stoiskach ze zdrową żywnością – zajrzyj do pobliskiego, małego warzywniaka.

Tanie i zdrowe produkty

Zdrowe produkty wcale nie znajdują się tylko w specjalnych sklepach lub na wybranych stoiskach z wielkimi nalepkami „bio” czy „eko”. Te faktycznie są często droższe i mogą zniechęcać osoby chcące zgubić kilka kilogramów. Jakie produkty w takim razie kupować? Wybieraj sezonowe warzywa i owoce – w czasie swoich sezonów są najtańsze i najzdrowsze, bo naturalnie uprawiane. Kupuj je w małych, osiedlowych warzywniakach, na lokalnych targowiskach itp. Niezwykle ważnym jest też, by nie marnować jedzenia, dlatego dobrze jest kupować produkty, które są łatwe w przechowywaniu.

Sprawdź aktualne gazetki Lidl 

Bardzo zdrowe i odporne są suche nasiona (np. groch, ciecierzyca) i różne kasze. Obiady z ich dodatkiem dostarczają białka i wiele niezbędnych mikroelementów, są syte i smaczne. Świetnym rozwiązaniem jest także kupowanie mrożonych warzyw i owoców – można je bardzo długo przechowywać, a w procesie mrożenia nie straciły swoich wartości odżywczych. Mrożonki można kupować, lub robić samemu – wtedy ma się pewność, że zawarte w nich produkty pochodzą z zaufanego źródła i jest to też dodatkowa oszczędność. Poza tym, jeśli tylko ma się takie możliwości, warto spróbować samemu uprawiać własne warzywa i owoce, albo przynajmniej zioła i przyprawy.

Dieta odchudzająca nie musi być droga

Odchudzanie wcale nie musi polegać na stosowaniu niesamowitych suplementów, spożywaniu trudno dostępnych, egzotycznych produktów, najlepiej wyłącznie z upraw ekologicznych. Rodzime produkty są często nawet lepiej przyjmowane przez organizm, niż zagraniczne, modne przysmaki. Najzwyklejsze, ogólnodostępne i tanie polskie odmiany jabłek, są niezwykle zdrową przekąską.

Sprawdź aktualne gazetki Simply Market

Regularnie spożywane mają świetny wpływ na perystaltykę jelit, metabolizm i ogólny stan zdrowia – wszystko dzięki dużej zawartości witamin i naturalnego błonnika. Szukaj prostych rozwiązań – wybieraj tanie produkty polskiego pochodzenia, które lubisz. Nie musisz zmuszać się do smaków, które ci nie odpowiadają. Dieta nie może być udręką! Nawet jeśli wymyślisz sobie jedynie kilka wariantów zdrowych posiłków, odpowiednio zbilansowane w zupełności wystarczą. Gotuj zawsze tyle, ile potrzeba, lub odpowiednio więcej – resztę zamroź lub zawekuj.

Sprawdź aktualne gazetki Netto

Jedząc zdrowo i sprytnie schudniesz ty, a nie twój portfel! Odpowiednio rozplanowane zakupy i posiłki pozwolą nawet na zaoszczędzenie pewnych kwoty pieniędzy. Bądź uważny, kupuj lokalnie, zwracaj uwagę na promocje publikowane na Gazetkonosz.pl i działaj rozsądnie. Wtedy nie tylko zgubisz zbędne kilogramy, ale i zadbasz o swoje zdrowie i domowy budżet!

 

Jak stracić na wadze, jedząc zdrowe i tanie jedzenie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Post navigation