Nowy Rok to nowe szanse na realizację celów, marzeń i pokonywania własnych słabości. Dla wielu osób priorytetem jest poprawa własnego samopoczucia, praca nad sylwetką, zdrowie i zgubienie nadmiaru tkanki tłuszczowej. Chcąc w 2019 roku zrealizować swoje noworoczne postanowienia, warto znać sposób na to, jak stracić na wadze i wiedzieć, dlaczego warto wprowadzić zdrowe nawyki żywieniowe oraz w jaki sposób wytrwać w swoich założeniach! Podpowiadamy!

1. Dietetyczne postanowienia noworoczne
2. Treningowe postanowienie w Nowym Roku
3. Postanowienie noworoczne w stylu FIT

Dietetyczne postanowienia noworoczne

Wstępując w Nowy Rok niemal każdy boryka się z przejedzeniem i kilkoma nadprogramowymi kilogramami. Nietrudno o to, kiedy na świątecznych stołach roi się od smakołyków, które niejednokrotnie są tłuste i pełne cukru. Ale jakie smaczne! Jeśli więc pofolgowałeś w święta, warto teraz nieco zacisnąć pasa i zdecydować się na dietetyczne postanowienia noworoczne. Jak je określić?

• Zastanów się, czy potrzebujesz wsparcia specjalisty. Być może wizyta u dietetyka czy kilka treningów personalnych będą strzałem w dziesiątkę.

• Oblicz swój bilans kaloryczny. Aby dietetyczne postanowienia noworoczne nie okazały się podpuchą, warto znać swoje zapotrzebowanie energetyczne. Następnie kluczowe jest obcięcie części kalorii – będąc na deficycie, skutecznie zgubisz kilogramy.

• Nie musisz ślepo podążać za trendami i rezygnować z laktozy czy glutenu. Jeśli jednak czujesz, że Ci szkodzą (np. masz wzdęty brzuch, boli Cię żołądek) to z nich zrezygnuj.

• Wprowadź zdrowe nawyki żywieniowe. Zamiast na śniadanie zjadać pełne węglowodanów kanapki – zrób sałatkę, jajecznicę albo omleta. Słodycze zastąp przekąskami – np. warzywa z hummusem albo jabłko. Pij dużo wody, a słodzone napoje odstaw zupełnie lub spożywaj tylko w wyjątkowych okazjach.

• Nie rezygnuj, kiedy Twoje dietetyczne postanowienia zostaną na chwilę porzucone na rzecz słodkiej rozkoszy. Nawet jak przegrasz jakąś bitwę, pamiętaj, że wojna z kilogramami trwa! Zacznij od zaraz – nie od poniedziałku czy kolejnego miesiąca!

Treningowe postanowienie w Nowym Roku

Noworoczne postanowienia o schudnięciu czy zbudowaniu formy, powinny iść w parze z odpowiednią dawką ruchu. Warto więc ustalić treningowe postanowienie w Nowym Roku. Nie musisz wcale spędzać kilku godzin dziennie na siłowni – na początku wyznacz mały cel, adekwatny do swojej kondycji i swoich możliwości.

Istnieje duża szansa, że wtedy nie zrezygnujesz tak prędko. Jeśli zależy Ci na zgubieniu nadmiaru tkanki tłuszczowej, wybierz treningi kardio, ale też ćwiczenia wzmacniające Twoje mięśnie na wszelkich partiach ciała. Tylko wtedy rezultat będzie naprawdę owocny.

Kiedy Twoje treningowe postanowienie w Nowym Roku wcale nie oznacza wizyt na siłowni, pamiętaj, że są różne możliwości ruchu. Możesz zdecydować się na treningi personalne albo treningi grupowe (np. tabata, zumba, cross fit, pilates) lub ćwiczenia outdoorowe. Nawet godzinny spacer w dobrym tempie korzystnie wpłynie na Twoją sylwetkę i samopoczucie.

Świetnym pomysłem są też treningi w domu. Wystarczy kupić podstawowy sprzęt do ćwiczeń, który regularnie pojawia się w gazetce Decathlon, ale też ofertach innych sklepów, np. Biedronki czy Lidla. Najważniejsze, aby znaleźć swój skuteczny sposób i wytrwać w treningowym postanowieniu w Nowym Roku!

Postanowienie noworoczne w stylu FIT

Chcąc osiągnąć wymarzoną sylwetkę albo dobre samopoczucie, warto wdrożyć właściwą dietę i treningi. Należy też pamiętać o wielu innych kwestiach. Postanowienie noworoczne w stylu FIT to na przykład dbałość o zdrowie – regularne kontrolowanie wyników badań, suplementacja, nawadnianie organizmu. Warto też pamiętać o redukcji stresu. Jeśli nie udało Ci się pozamykać spraw w starym roku, spróbuj zrobić to jak najszybciej teraz, aby ograniczyć wszelkie źródła zmartwień i trosk.

Postanowienie noworoczne w stylu FIT może także dotyczyć takich ewentualności jak sięganie po ekologiczne, nieprzetworzone produkty spożywcze. W sklepach rośnie liczba produktów BIO i eko, dlatego z pewnością znajdziesz to, czego szukasz. Na przykład na specjalnych regałach w Carrefourze czy Netto.

Podsumowując, istnieje wiele sposobów na realizację swoich noworocznych postanowień. Najistotniejsze jest, aby trwać w nich przez 12 miesięcy, a nie porzucać przy pierwszym potknięciu. Dzięki temu przed startem 2020 roku powiesz sobie – „ten 2019 rok był naprawdę udany. Jestem z siebie dumny!”.

Noworoczne postanowienia – jak stracić na wadze?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


Post navigation