W wyczekiwane wolne dni mało komu chce się spędzać długie godziny w kuchni. Weekendowy czas lepiej spędzić na bardziej lub mniej aktywny relaks, a obiad załatwić w kilka minut. I wcale nie musi to być coś niezdrowego!Kilka prostych porad odnośnie tego, z jakich produktów korzystać i na co zwracać uwagę, z pewnością zainspirują cię do stworzenia własnych przepisów i rozwiązań. Najlepsze pomysły, to przecież te własne, prawda?

Przepis na szybkie danie

Jak i co sprawnie przygotować sobie do jedzenia, gdy nie mamy czasu ani ochoty zbyt długo pochylać się nad garnkami? Najlepiej zrobić coś nieskomplikowanego, zdrowego i sycącego. Zdecyduj się na kaszę! Kuskus będzie świetnym wyborem. Możesz do niego dodać pokrojone, ulubione warzywa – najlepiej podgotowane lub lekko podsmażone. Najlepsze będą pomidory, cukinia, bakłażan, cebula itp. Kuskus możesz gotować w osolonej wodzie lub w bulionie – wedle uznania.

Sprawdź aktualne gazetki z ofertami marketów

Jeśli masz taką ochotę, możesz dodać też swoje ulubione mięso – najłatwiejszy w przygotowaniu jest kurczak. Całość dopraw ulubionymi przyprawami. Świetnie komponować się będą na pewno czosnek i zioła prowansalskie. Takie danie możesz przygotować śmiało w większej ilości i przechować na następny dzień. Tym samym masz z głowy obiad na dwa dni! Podobne dania próbuj stworzyć również z makaronu, ryżu, a nawet ziemniaków! Będą tanie, szybkie, syte i smaczne.

Szybkie danie na weekend

Latem w szczególności rzadko chce się pracować w kuchni nad skomplikowanymi daniami. W upały nikt nie ma ochoty dodatkowo nagrzewać mieszania, zresztą w gorące dni apetyt często niespecjalnie dopisuje. Jak sobie z tym poradzić? Postaw na lekkie dania! Zwyczajne jajka sadzone (samodzielnie lub na szynce, czy pomidorach) z duszonymi ziemniakami i mizerią są tradycyjnym polskim, sycącym, niezwykle prostym daniem.

Sprawdź aktualne gazetki Lidl

Świetnym pomysłem będzie także przygotowanie obiadu na parze – pierś z kurczaka lub kawałek ryby, warzywa (i opcjonalnie ryż) przyrządzone zostaną w jednym czasie, w jeden z najzdrowszych sposobów. Bez tłuszczu i innych niepotrzebnych dodatków! Jeśli zaś pogoda dopisuje, może dobrym rozwiązaniem będzie grill? Nie musisz przerywać czasu spędzanego na dworze, więc w pełni możesz korzystać z uroków lata. Mięso i warzywa do grillowania przygotuj sobie odpowiednio wcześniej, a potem tylko wrzuć je na ruszt. Może zaproś znajomych i sąsiadów?

Wybieraj naturalne składniki

Podsumowując, prezentujemy 5 wskazówek, które z pewnością będą ci pomocne, jeśli czasami wahasz się, jak rozwiązać kwestię obiadową w weekend:

Sprawdź aktualne gazetki Biedronka

1. Wybieraj proste, naturalne składniki

Jedz zdrowo! Warzywa i kasze są tanie i ogólnodostępne, a co najważniejsze – na pewno wyczarujesz z nich coś pysznego. Pamiętaj o odpowiednich przyprawach – mają ogromny wpływ na to, jak będzie ostatecznie smakowało twoje danie.

2. Solidna podstawa jest bardzo ważna

Dobry obiad powinien być zdrowy i sycący. Dobrze więc oprzeć go na takich produktach. Kupuj kaszę, ryż, makaron, ziemniaki. W szczególności suche składniki możesz długo przechowywać w szafkach, dlatego warto mieć je pod ręką w razie obiadowego kryzysu. Do wszystkich wystarczy dodać trochę warzyw, albo nawet tylko jakiś sos – i gotowe!

3. Postaw na dania jednogarnkowe

Niektóre dania możesz śmiało przygotować przy użyciu tylko jedno garnka lub patelni. Oszczędzisz czas nie tylko na gotowaniu, ale i na sprzątaniu!

4. Może plener?

Korzystaj z pięknej pogody – zorganizuj grilla, albo ognisko!

5. Eksperymentuj!

Próbuj! Zmieniaj! Zaszalej! Nie bój się spróbować nowych produktów i nowych rozwiązań. Z pewnością sam wkrótce odkryjesz jakie dania najbardziej ci smakują i jakie są dla ciebie najłatwiejsze w wykonaniu.

Co ugotować w weekend? 5 wskazówek na szybkie danie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Post navigation